Meningsfulla aktiviteter (eller: Mitt sommarlov)

24 maj, 2007 § 2 kommentarer

Nu har jag SOMMARLOV. Men tro inte att det innebär slöande och inaktivitet, tvärtom! Jag påtar mig härmed den tunga rollen som ansvarsfylld, mogen förebild för den förslappade ungdomen. I sommar ska jag jobba, jobba, jobba (på mitt jobb alltså). Dessutom ska jag:

  • Läsa böcker (finkulturella, ingen chicklitt)
  • Diska direkt när jag har ätit och inte lämna det till ”senare”
  • Dammsuga minst en gång i veckan
  • Uppskatta naturen mera
  • Gå till hembygdsparken, på vernissage, teater etc. minst 1 gång för att förkovra mig i kulturen
  • Äta nyttig, ekologisk mat
  • Långa skogspromenader
§ 2 svar till Meningsfulla aktiviteter (eller: Mitt sommarlov)

  • Johanna skriver:

    För mig tenderar det att bli finkulturella böcker i början av sommaren, och inte så finkulturella böcker mot slutet.. 😉

  • Johanna skriver:

    johanna: det är en neverending story: klassiska, häftiga, givande, jobbiga, tunga böcker eller lätta, intelligensbefriade, intetsägande Veckorevyn-böcker. Man VET att man i de flesta fall kommer att gilla alt. 1 bättre när man läst ett tag, men alltför ofta kör man på det enklare alternativet (2).

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Meningsfulla aktiviteter (eller: Mitt sommarlov)Dekadensmagasinet.

Meta

