"Arrangementet vil foregå på tysk"

22 februari, 2009 § 2 kommentarer

kolla här! Günter Grass på Den sorte diamant, mycket snart. Stort minus: jag känner ingen som talar så lite tyska som jag. Någon som spontant känner för att följa med och tolka?

§ 2 svar till "Arrangementet vil foregå på tysk"

  • C-M skriver:

    Om man ska läsa en bok av Grass, vilken bör man välja då?

  • Johanna skriver:

    Eftersom ”Blecktrumman” är en av mina bästa romaner någonsin kan jag inte annat än rekommendera den. Om du som jag uppskattar bisarr tragikomik, svärta och tyska kulisser är den nog något för dig! Annars är jag tyvärr inte särskilt bevandrad men efter vad jag kan komma ihåg var också kortromanen ”Katt och råtta” en ganska fin läsupplevelse.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande "Arrangementet vil foregå på tysk"Dekadensmagasinet.

Meta

