Sådan herre, sådan hund anno 1816

2 mars, 2009 § 4 kommentarer


ur den tyska boken igen: C.P. Fohr (1795-1818) – Fohr mit seinem Hunde Grimsel auf dem Weg nach Italien. Typ Fohr med en hund på en italiensk väg? Är det rätt, Die Kaschemme (eller annan tysktalande läsare)?

Nu ska jag åka tåg.

§ 4 svar till Sådan herre, sådan hund anno 1816

  • die kaschemme skriver:

    Jag rusar till tjänst!Fohr med sin hund Grimsel på väg mot Italien.Vilken bjässe till hund, förresten! Det är nästan så man tycker att han kunde ha ridit på den.

  • Johanna skriver:

    Ungefär rätt då, alltså!Och jag inbillar mig att 1800talsmän och deras hundar/hästar var som dagens män (och kvinnor förstås) och teknik? Eller? Fin hund iaf!

  • die kaschemme skriver:

    Du menar, ju större desto bättre? Ja, hihi, det är nog tänkbart. Och jag håller med, mycket stilig hund!

  • Johanna skriver:

    Ja, och som en förlängning av egot, typ. En statuspryl!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Sådan herre, sådan hund anno 1816Dekadensmagasinet.

Meta

