En skimmel

21 april, 2009 § 5 kommentarer

Margie Graham

Jag glömde att lägga upp den här bilden från mitt lyckade bildgooglande häromdagen: nästan (men bara nästan) överdrivet knutiga, svällande muskler och bogarna alldeles randiga av blodådrorna som löper över dem!

(jag smygbloggar lite från museet nu men det är ok, för jag sitter på mitt kontor. Ni vet, i avskildhet)

§ 5 svar till En skimmel

  • Caroline skriver:

    Åhh! Jag smygtittar inne på mitt kontor… Cyklade förbi för morgonen nyutsläppta hästar tidigare idag, det var så vackert o ljuvt. Muskler blänker o spelar dock mer på krigsmålningar..!

  • Johanna skriver:

    Håller med! Fast hur fina skimlar än är kan de aldrig glänsa särskilt mycket. Mörka, svettiga fuxar har helt klart störst blänkpotential!

  • Magnus Thorn skriver:

    Mäktigt! Jag har ridit ett par gånger i mitt liv. Jag kan känna kraften fortfarande..:)

  • Johanna skriver:

    Jag har faktiskt suttit på en topp-hopphäst (förlåt klumpig formulering) en gång, dvs med just sådana muskler och fradgande mun! Det ÄR mäktigt!

  • Margie skriver:

    Hi There!!! I am the Artist that created the Graf horse drawing that you have in your Blog!!!! I still have the original hanging in my house. I also have lithographes of it. This horse was the sire of my horse so I really knew him. He was a Great Stallion!!! Graf was from Germany and imported to the U.S. during the 1980's.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande En skimmelDekadensmagasinet.

Meta

