Onsdagsbyxtights

3 mars, 2010 § 3 kommentarer

Åh, dagarna går så fort. Nu skriver jag någonting för att inte gnällinlägget nedan ska ligga högst upp här – men det HAR varit lite oroligt den sista veckan, det här med jordbävningen i Chile till exempel, min kille har massor av släktingar där. Alla är oskadda alltså, men ni fattar, oron?

Jag har köpt ett par smala byxtights som är mer som byxor än tights, fast ofattbart sköna, samt rött läppstift och en beige tröja i HM-serien Silk eftersom jag har läst Cover och de hade ett jättefint modejobb där, bleka tjejer med bakåtstruket hår och perfekta beige kaschmirtröjor och skinnskor i den här färgen (om ni följer Coverlänken kan ni förresten läsa att ugens musthave är ”hyggebukser” i jersey, men, eh, det kanske inte är Cover när den är som bäst).

Nu äter jag ett grönt äpple som är helt utan spänst, bara ett blankt skal med en mjölig sörja inuti, och funderar på huruvida jag ska låta ett glas vin sällskapa med mig och Swanns värld? Jo, det tror jag nog.

§ 3 svar till Onsdagsbyxtights

  • Schniff skriver:

    Hurra!
    Läs de 40-50 första sidorna med andakt, alltså tänk på akten att andas emellanåt, det är lätt att man svimmar annars! Sen när du läst ut sviten så läser du de första sidorna igen. Och förstår hans geni ännu mer.

    Varmt välkommen till Prousts magiska värld, man går bara in i den en gång och lämnar den inte förrän man lämnar denna jordelivet. Så känns det för mig nu iaf.

  • Therese skriver:

    Haha! Jag köpte en blekrosa kofta från samma H&M-avdelning efter att ha läst exakt samma modereportage 😀

  • Johanna skriver:

    Åh Schniff, det ÄR en njutning! Jag läser fem-tio sidor i taget, så jag kommer gissningsvis befinna mig i Prousts värld länge, länge.

    Therese, haha, vi är HM-slavar! En gång köpte jag tre HM-skjortblusklänningar på en gång efter att ha läst ett mycket exklusivt modereportage med Marniklänningar 🙂

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande OnsdagsbyxtightsDekadensmagasinet.

Meta

