Det måste vara radion

11 mars, 2010 § 2 kommentarer

Åh gud, det är redan torsdag. Jag läser och researchar lite inför en grej jag ska gå på, fast mest försöker jag avgöra vad som är bäst att lyssna på när jag ska ut och motionera; seriöst, jag har varit utomhus så extremt lite den senaste tiden. Nu säger de att våren är här, det ligger visserligen fortfarande snö på tak och gräsmattor, men det är inte så bitande kallt och de flesta vägar är framkomliga. Hursomhelst, det jag funderar på är: musik eller radio? Jag är verkligen en oerfaren radiolyssnare, men jag tänker att det kanske vore kul att lyssna på någon dokumentär. Och eftersom jag lider av någon form av märkliga tvångstankar när jag lyssnar på musik (jag måste både gå och andas i takt med musiken, det är det där med andningen som blir problematiskt. Jag får för mig att jag flåsar jättehögt och så måste jag stänga av när jag möter någon för att kontrollera att jag inte gör det, för att den jag möter inte ska undra varför jag går där och flåsar. Hm, nu känner jag mig jätteknäpp, men ni har väl också knäppa grejer för er? Va?) är det jättesvårt att hitta rätt låtar när det är meningen att jag ska komma upp lite i puls.

Hm, jag provar radio tror jag.

§ 2 svar till Det måste vara radion

  • Sanna skriver:

    Jag lyssnar alltid på p3 dokumentär när jag springer, funkar perfekt! Har också problem med att springa till musik, hamnar så lätt i otakt liksom.

  • Johanna skriver:

    Jag har haft sådan tur att jag har fått mänskligt sällskap på sistone; men min kille har en massa p3 dokumentär nedladdade, jag ska prova nästa gång jag är utan sällskap!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Det måste vara radionDekadensmagasinet.

Meta

