Beige vår

26 mars, 2010 § Lämna en kommentar

L’aurore

Det blev inte fler inlägg än två i min bildserie om väntan på våren, för nu är den här. Igår uppmättes en temperatur på tjugotvå grader på min balkong (i solen alltså, men det känns ganska oviktigt), förekomst av krokus, ormbunkar samt människor på uteserveringar har noterats. Jag känner en stark längtan efter gå i affärer, mitt traditionsenliga sätt att fira ankomsten av våren brukar vara att köpa nya skor och en liten klänning i annan färg än svart. I år tror jag visserligen att den kommer att vara av den inte så våriga färgen beige, men jag tror att den med flätat konjaksfärgat skärp (eller möjligen inte flätat, jag har burit flätade skärp som standard så länge att jag inte riktigt vet vad man annars kan ha. Vanligt, slätt skinnskärp? Ganska smalt?) kan kännas bra ändå. Och vårens plagg – trenchcoaten – köpte jag i Norge för flera månader sedan. Den har jättefina sköldpaddsfärgade knappar.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Beige vårDekadensmagasinet.

Meta

