Platsen skogen och platsen havet

4 maj, 2010 § Lämna en kommentar

Jag är sjuk, typ. Eller möjligen allergisk, om morgnarna nyser jag utan hejd. Jag trodde först att det var trycksvärta jag nös av, morgontidningen alltså, men snuvan och nysningarna och ögonrinnandet klingar av först vid lunchtid eller tidigt på eftermiddagen (vilket väl gör att jag borde kunna avskriva pollen/damm/päls/övriga allergier, va?). Jag skriver en grej om platser, eller om en bok egentligen, alltså, men den handlar om platser. Jag älskar hembygdsbeskrivningar, av naturen på olika platser alltså – den svenska floran och faunan är så min grej. Samt kurorter och badhotell, jag skulle verkligen vilja åka till någon kurort och stärka mig och tillfriskna från denna mystiska allergi/sjukdom.

I söndags var jag inte sjuk och då promenerade vi till havet. Havet är en ypperlig plats (och Klitterhus, på översta bilden liknar ett badhotell fast egentligen är det någon slags kombinerad restaurang/konferens/festvåning) men inte lika bra som bokskogen på vägen dit. Den var soldisig och full av vitsippor och joggare, och så vacker att jag fullständigt glömde kameran.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Platsen skogen och platsen havetDekadensmagasinet.

Meta

