Hej

10 maj, 2010 § 3 kommentarer

Jag har varit på landet, alltså, jag glömde nog skriva det i förra inlägget. Det har regnat och blåst och varit kallt – jag och lilla hunden har varit tappra ändå och promenerat duktigt. I fredags genom bokskogen upp till den lokala herrgården, den är fantastisk, en lång kastanjeallé leder upp till bron över vallgraven, huset ligger vitt och pampigt och däremellan en terrasserad, heter det så?, trädgård. Jag menar alltså att gräsmattorna ligger i flera nivåer, prydligt avgränsade av buxbom och stenade kanter. Och i lördags gick vi längs ån bakom kyrkogården och upp mot kohagarna. Fast de hade inte släppt ut korna än.

Vi gick förbi min gamla ridskola också, ett fint gammalt stall skymt av ett hemskt ridhus, ett stort grönt schabrak i korrugerad plåt. Men hästarna var fina, blanka och välryktade, stod loja och kliade varandra i manarna.

Charles rider på en poloponny och Anne på en riktig häst.

§ 3 svar till Hej

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande HejDekadensmagasinet.

Meta

