L’amour blesse

23 maj, 2010 § Lämna en kommentar

Jag har befunnit mig i en så ytlig period, jag har bara tänkt på fluffiga saker. Nu tänker jag på kärlek, den här målningen heter typ ”kärleken gör ont”. När jag var yngre tänkte jag att kärleken, den riktiga, automatiskt måste göra ont därför att de starkaste känslor jag haft alla har övergått i någon slags smärta efter ett tag – inte en obehaglig smärta alltså, om den nu var sprungen ur glädje eller kärlek – bara otroligt stark och trängande in i varenda nerv i kroppen. Fast nu tänker jag att kärleken är bäst när den är som en stor, varm, älskad gammal filt, mjuk och välbekant. Jaha, det var bara det jag tänkte, det känns ju lite fånigt nu när jag har skrivit ner det, men jag gick genom min konstmapp och hittade målningen och.. ja. Det beror förmodligen på för stora doser vin och sentimentalitet, i morgon tänker jag nog på fluff igen. Ses då.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande L’amour blesseDekadensmagasinet.

Meta

