Uh,

2 juni, 2010 § 4 kommentarer

Jag har sökt ett jobb som jag inte vill ha – det verkade helt okej, alltså, men för många timmar. Nu tror jag att jag kommer att få det, saker pekar på det. Samtidigt har jag hittat ett annat jag verkligen vill ha, på halvtid (= rätt antal timmar) dessutom, men ansökningstiden för det jobbet går ut samtidigt som det andra börjar. Åh, jag kommer stå utan båda jobben till slut, jag vet det, kommer att tacka nej till det första (eh, hur gör man då? Tackar nej till ett jobb man sökt? Jag har aldrig varit i den situationen, det verkar hemskt obekvämt) och inte få det andra, fast jag BORDE få det. Jag är egentligen överkvalificerad, men det låter så trevligt (jag ska berätta allt om det ifall jag får det, men en lätt tendens till vidskeplighet gör att jag inte vill göra det nu). Jag skulle verkligen behöva ha en karriärcoach.

Jag avskyr att söka jobb, jag hatar att befinna mig i något slags mellanläge hela tiden, inte arbetslös men inte riktigt arbetande heller. Jag gnäller hela tiden, jag vet, jag ska sluta. Det är juni och vackert väder! I eftermiddag ska jag besöka Europas vackraste park!

parkhäng.

§ 4 svar till Uh,

  • bermudabenny skriver:

    Stort att tacka nej till ett jobb. Egentligen borde du avsluta ansökan med typ: …eller näe förresten, det va inget. Hej då.

  • Johanna skriver:

    Haha! Jo men jag vet, det känns ju otroligt korkat – jag antar att jag får dra någon slags nödlögn för att inte framstå som en idiot.

  • Kajsa skriver:

    Jag tackade nej till ett sommarjobb som jag egentligen inte ville ha (men som hade varit helt okej ändå liksom, bättre än inget) för att jag trodde att jag skulle få ett annat jobb, som jag VERKLIGEN ville ha. Fick inte det bra jobbet. Är nu arbetslös. Förbannar mig själv lite grann.

    Okej vilken upplyftande kommentar från min sida. Förlåt.

  • Johanna skriver:

    Ingen fara! Och det är EXAKT vad jag tror kommer hända mig också. Fan.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Uh,Dekadensmagasinet.

Meta

