På spaning

16 juli, 2010 § Lämna en kommentar

Min blogg har typ semester, liksom jag. Jag har nyss kommit hem från parken, där jag har suttit och läst mitt livs första Sjöwall & Wahlöö. Det är research alltså. Priset för att få sitta på en bänk i skugga var att samsas med några mycket temperamentsfulla schackspelare, de spelade på ett sådant där jättestort spel som är på marken. Sedan kom några barn och spelade, de kallade mig ”tjejen”: ”Du tjejen, eller hur får man inte flytta denna?” ”Jag vet inte” var jag pinsamt nog tvungen att svara, för trots att jag försökt lära mig schack några gånger försvinner alla regler ur mitt huvud direkt igen.

Annars har jag varit på landet, det har varit toppen som vanligt. Varmt och så. Igår var bäst, då gick vi längs en landsväg kantad av vete, havre och haricot verts. Mina topp tre-spaningar:

1. Ett ormvråkspar!

2. En så vacker hjort, gyllenröd och blänkande, den sprang jättenära, precis förbi oss och ut i havrefältet.

3. En vacker vit herrgård med vallgravar och fontän.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande På spaningDekadensmagasinet.

Meta

