Kläder

29 juli, 2010 § 2 kommentarer

Det här är min favoritbild av Brigitte Bardot – jag har aldrig varit så förtjust i hennes flickiga, lite trumpna ansiktsuttryck, de smårutiga kjolarna, det blonda hårsvallet; men här tycker jag att hon är alldeles perfekt. Jag vill se ut så här, lite mer ordnad i håret bara. Det är verkligen inte min stil – jag äger endast ett par jeans, de är inte snygga och jag har dem på landet, typ (fast enkla svarta tröjor är visserligen mitt signum). Jag har svårt att känna mig för fint klädd. Tröjan på bilden liknar en chenilletröja jag hade en gång, den var grå och världens mjukaste (det är möjligt att kashmirtröjor är mjukare, eller snarare sannolikt, men jag har aldrig burit någon sådan).

(jag googlade förresten chenille för att kolla riktigheten i det påståendet om material i min tröja, och man kan tydligen använda det till annat än mjuka tröjor: Chenille är ett klassiskt material till framförallt regnbågsflugor och havsörings dito. Det är ett lättanvänt material som fyller bra och ger lite lagom ludd på kroppen. Wolly Buggers är en målgrupp, Montanafamiljen en annan bara för att nämna några. Den tunna ger fina nymf-kroppar på de små imitationerna. Vi har många olika sorters chenille, allt från den tunna vanliga till den flashiga Kaktuschenille. Haha, alltså – ”Den tunna ger fina nymf-kroppar på de små imitationerna”)

Jag har beställt en sådan där tubhalsduk i ”mohairlook”, en dimblå som jag hoppas ska gå fint ihop med den trenchcoat jag tänkte ska vara stommen i min höstgarderob. I övrigt ser höstmodet för min del ovisst ut – jag har tröttnat lite på att bära klänning (fast jag vill fortfarande ha en dubbelknäppt), jag har definitivt tröttnat på att bära kjol, och det försätter mig i en smärre garderobskris eftersom jag äger typ två par byxor. Det finns få saker jag avskyr så mycket som att köpa nya byxor.

§ 2 svar till Kläder

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande KläderDekadensmagasinet.

Meta

