Damen med lampan

12 augusti, 2010 § Lämna en kommentar

Jag har lärt mig saker om Florence Nightingale. Hon fick sitt förnamn efter staden hon föddes i – hennes syster döptes efter en grekisk del av Neapel och hette Parthenope.

När jag först såg den här bilden trodde jag att hon hade utslaget hår, typ världens längsta krusiga.

Jag gillar personnamn som också är namn på städer eller platser – ja, kanske inte kändistråkiga Brooklyn eller Paris (och jag anser att Paris är ett pojknamn) men – Europa är till exempel ett fantastiskt vackert namn, Verona är också fint. Min pojkvän heter Burgos i efternamn och det är också namnet på en stad i Spanien. De har en fin katedral där.

Det är dimmigt och kallt idag. Jag ska gå och äta frukost och sedan åka ut på landet och sitta och arbeta. Kanske framför en brasa.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Damen med lampanDekadensmagasinet.

Meta

