Heracleum

6 september, 2010 § 2 kommentarer

(bild) Jag har varit i Köpenhamn, i jobbet för att titta på en utställning men också: promenerat i Nyhavn, ätit bresaola och gått i botaniska trädgården. Nu skriver jag en sak om jättebjörnlokor – ”de kan bränna ihjäl en människa!” sade min mamma då vi diskuterade det. Hon är väldigt trädgårdsintresserad och hatar således alla ogräs – jag tycker däremot att jättebjörnlokan är hur fräck som helst, ”i Sydsverige finner man mycket storväxta former med kortare bladflikar och hårig bladundersida” – de är verkligen hur stora som helst, med stjälkar som mindre trädstammar. Det står att den kan bli tre meter hög, men jag talade med en konstnär och han berättade att han hittat exemplar på fyra meter. Så fräckt.

§ 2 svar till Heracleum

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande HeracleumDekadensmagasinet.

Meta

