Dagbok

13 september, 2010 § 2 kommentarer

Vanligtvis gör jag tusen saker i stället för att jobba när jag borde jobba, nu gör jag båda. Jag längtar efter promenader, att titta på Emmerdale i sängen och nöjesläsa, men allt jag gör är att skriva, tvätta, läsa, skriva, städa, fixa saker, skriva igen.

Fast jag har gjort roliga saker också, läst en bra roman och sett bra konst och ätit grekisk mat, som jag älskar. Sedan drömde jag två drömmar: först att jag öppnade en grekisk restaurang, med vitkalkade väggar och olivträd och rader av extremt dyra olivoljor; sedan drömde jag om flygplan som tvingades flyga på samma höjd, de var så nära varandra och flög i olika mönster och det såg ut som en bisarr kadrilj (anledningen till att jag drömde detta är att jag ska flyga på onsdag. Jag är Freuds mönsterelev). Nu ska jag göra jättemycket kaffe och jobba igen.

§ 2 svar till Dagbok

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande DagbokDekadensmagasinet.

Meta

