Kollektivtrafiken blues

23 september, 2010 § 2 kommentarer

Det kommer aldrig att komma något bra tillfälle att visa den här bilden, den har väntat flera månader nu, så jag slänger in den här. Monkeys as judges of art!

Alla som är trötta på att läsa om krånglande kollektivtrafik kan sluta läsa nu, men herregud vilken mardrömseftermiddag jag hade igår. Jag hade åkt till Helsingborg för att titta på konst. När jag skulle åka hem var alla, jag säger alla, norrut gående tåg inställda och en ynka buss gick. Gissa hur mycket folk som var på den bussen. Jag och min stackars rygg och mina höga klackar fick stå hela vägen hem, i en skakande, krängande buss och djävulsk värme och trängsel. Det rann svett längs tinningarna på mig. Mycket ovärdigt.

§ 2 svar till Kollektivtrafiken blues

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Kollektivtrafiken bluesDekadensmagasinet.

Meta

