pärlor

20 mars, 2011 § Lämna en kommentar

Eftersom jag har flyttat har jag lagt alla pengar på inredningsgrejor (ja, på flytthjälp och nya abonnemang hit och dit också, men shoppingpengar då) har jag inte köpt kläder eller smink eller någonting på evigheter. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men dagarna i ända går jag klädd i ett par smala byxor och olika svarta och marinblå sjok. Jag tror att det är vintern som gjort det! När det varit alldeles för kallt för kjolar och klänningar. Och jag har burit samma märkliga, äggformade kappa i varm ull så länge att jag köpte en mörkblå club blazer knappt utan att märka det (det var alltså på HM, jag kastar inte bort massor av pengar bara sådär), som jag ändå inte kan använda på evigheter. Igår försökte jag rota fram en ullcape jag vet att min mamma hade liggande någonstans, men den verkar vara spårlöst förvunnen.

Men ja – pärlor! Jag skulle vilja köpa massor av pärlor och silverlänkar och fläta in i håret, som på den översta bilden, det är så fint.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande pärlorDekadensmagasinet.

Meta

