Dagbok

29 mars, 2011 § 3 kommentarer

Jag tänkte att jag bara skriver någonting för att kunna uppdatera, jag tycker att det är lite pinsamt med de här månadslånga bloggpauserna. Idag har det varit dramatik av stort format här i byn, fastän det gick mig helt förbi då det pågick. Det var en tant på bussen som berättade om att det börjat brinna på altanen hemma hos ett gammalt par på vår gata (den till räddningsväsendet telefonerande parten i detta gamla par var visst inte helt hundra, som man säger, utan råkade först dirigera polis- och brandbilarna till traktens äldreboende. Det tyckte tanten på bussen var mycket roligt), en brand som tydligen krävde tre brandbilar och ett flertal polisbilar. Fast jag missade som sagt alltihop.

Sedan hoppade jag av bussen och mötte C och han ska åka på mässa på torsdag och inte komma hem förrän sent på lördag, då ska jag ligga på divanen och äta praliner som vanligt (att ligga på divanen och äta praliner är alltså inte precis vad det låter som, det betyder sannolikt att jag kommer att ligga under mitt täcke och läsa Min kamp 2).

Detta inlägg presenterades av fyra vackra systrar:

§ 3 svar till Dagbok

  • Minerva skriver:

    Vilka är konstnärerna?

  • Johanna skriver:

    Den undre är en Franz von Stuck, och övre är gjord av en ryska jag inte kan skriva namnet på! Om du för muspekaren över bilderna – det gäller alla bilder av konstverk här i bloggen – står uppgifter om konstnär, titel och ibland år (därför skriver jag det inte en gång till under bilderna).

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande DagbokDekadensmagasinet.

Meta

