De drogo till Paris

4 juli, 2011 § 2 kommentarer

Hej, jag har varit i Paris på blixtvisit! Det var underbart – jag orkar absolut inte göra någon stor bloggredovisning, men några saker jag gjorde var att:

…gå på Musée d’Orsay *hängde med orientalisterna*

…besöka Panthéon *hängde i kryptan*

…ta metron till Père-Lachaise *hängde med Proust* (vårt besök här råkade sammanfalla med Jim Morrisons dödsdag – eftersom vi bara intresserar oss för 1800-talet och en och annan modernist kunde vi ju inte bry oss mindre om detta, men doften av rökelse och, hm, annat, låg tung över kyrkogården)

Den enda bilden jag hittar på mig är den av min gäckande skugga nere till vänster i bild (plus en båt med trädgård som heter Johanna!). Och nu är vi hemma; jag dricker kaffe och klappar katten och solrosorna i rabatten har under helgens skyfall antagit närmast groteska proportioner.

§ 2 svar till De drogo till Paris

  • Schniff skriver:

    Åh! Vad härligt det ser ut! Och Prousts grav sen! Den måste jag bara besöka. Och avge den mest fullkomliga litterära respekt till en av världens största!

  • Johanna skriver:

    Ja, det måste du göra! Jag avgav kanske inte den mest fullkomliga litterära respekt – vad ska man göra då? – men stod dock andäktig!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande De drogo till ParisDekadensmagasinet.

Meta

