Raise me a dais of silk and down; Hang it with vair and purple dyes

8 februari, 2012 § 8 kommentarer

hej, jag har inte slutat blogga!

Idag fyller jag år, vilket jag hittills har firat med att gå upp tidigt och äta frukost med C och sedan stannat hemma under duntäcket under förevändning att jag ”har en text som ska skrivas” (jag har ännu inte öppnat skrivprogrammet). Jag har haft mysförmiddag med Downton Abbey, kaffe och clementiner, ätit flingor till lunch och i kväll ska jag få pasta och vin och bakelser. Har hittills mottagit följande födelsedagspresenter: eltandborste, cd-skiva, väggkalender i furu (!!). Jag hade önskat mig parfym och krämer, men jag har goda skäl att misstänka att C mycket nervöst gått och väntat på att ett väldoftande paket skulle dyka upp i tid och sedan, när det inte gjorde det, sprungit ut och i panik köpt en eltandborste. Det är en present av typen ”du nämnde en gång för tre år sedan att det hade varit praktiskt med en eltandborste”. Furukalendern eller vad jag ska kalla den, det tog mig en stund att fatta vad det var, är helt knäpp, det är en uråldrig norsk släkting till mig som har gjort den. Den har liksom rörliga stickor som man drar fram och tillbaka för att ändra datum, samt snidat keltiskt mönster. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra med den! Nu ska jag i alla fall försöka värma min bottenfrusna själ med skållhett vatten och te (sedan ungefär en vecka tillbaka har vi isbildning på insidan av fönstren, det är sjukt kallt). Jag lovar att det inte ska dröja så länge innan jag bloggar nästa gång, okej? Okej.

§ 8 svar till Raise me a dais of silk and down; Hang it with vair and purple dyes

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Raise me a dais of silk and down; Hang it with vair and purple dyesDekadensmagasinet.

Meta

