.

14 maj, 2012 § 3 kommentarer

Otto Marseus van Schrieck, Still life with insects and amphibians (1662)

Detta ogina hälsotillstånd jag befinner mig i börjar bli tröttande – mer tröttande än det är i sig, menar jag, konstant lätt febrighet och oförmåga att gå längre sträckor än tio meter utan att börja kippa efter andan är ju inte så uppiggande – alltså mentalt tröttande. Jag är inte så van vid att vara sjuk så min bild av att vara sängliggande är rätt romantiserad, som ett ypperligt tillfälle att äta godis och fylla i diverse bildningsluckor. Tyvärr tycks detta ondskefulla virus, eller vad det är, ha kidnappat min förmåga till att tänka en enda tanke utom det allra nödvändigaste. Jag har slutat läsa och laga mat, två sysselsättningar jag i vanliga fall gärna ägnar mig åt, så nu står C i köket och kokar ris medan jag försöker uppbåda kraft och intresse att bläddra i någon av böckerna bredvid mig (någon novellantologi, en Dorothy Sayers-roman, en Victoria Benedictsson-biografi, alla utvalda för sin ströläsningspotential och bläddervänlighet). Det kommer förmodligen sluta med att jag tittar på ”Wild Britain” i stället.

Jaha, egentligen hade jag bara tänkt visa ovan knäppa amfibiebild (jag rekommenderar er verkligen att klicka på den så att den blir stor) samt meddela att jag har uppdaterat min länksida (det var ett tag sedan! Jag har till exempel tittat på några nyutexaminerade elever från Malmö konsthögskola samt varit på konstrunda) och så fick ni en ingående rapport om min hälsa. Så kan det gå.

§ 3 svar till .

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande .Dekadensmagasinet.

Meta

