Helgdagbok

1 juli, 2012 § Lämna en kommentar

Kära blogg, för att du inte ska förtvina helt och hållet tänker jag nu helt kort redogöra för vad jag har gjort i helgen.

Fredag: Jobbade i hundra år. Somnade klockan sex på kvällen.

Lördag: Var på eftermiddagsvernissage. Åkte till ett slott och drack kaffe och gick i en park.

Gulligt litet slott! Jag kan tyvärr inte hålla en iphone rakt.

Åkte vidare till Mölle och åt friterad spätta på piren. Pekade ut Grand hotel för C, där var jag och drack champagne när jag var student. Jag hade en grön klänning på mig och vår bil började koka i kön upp till trappan.

Grand hotel i Mölle. Den svenska osedlighetens allra syndigaste näste!

Stumfilmer som spelats in i Mölle, ett urval: Badende damer (Kullen) (1907), Badlif vid Mölle (1911), Champagneruset (1911), Opiumhålan (1911), Petter och hans båda fästmör (1913).

Idag söndag: Var på Fredriksdals rosdagar. Gillade honungsrosorna och myskrosorna och en sort som hette Belle des jardins. Drack roste och åt scones med rosenblads-crème fraîche (trodde detta var clotted cream först) och rosenmarmelad, luktade på en nytjärad mölla, orkade inte ta bilder.

Nu tittar C på någon kass inspelning av Mordet på Orientexpressen, ibland slår han över till inför-fotbolls-prat; jag bloggar och äter jordgubbar.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande HelgdagbokDekadensmagasinet.

Meta

