Sommarlov

26 juli, 2012 § Lämna en kommentar

Det är äntligen varmt, jag sitter på verandan till ett lånat sommarhus vid havet och äter nötter. Jag har glömt att ta med böcker så jag har nödköpt Vi måste prata om Kevin och Nicole Krauss ”senaste” (den har väl några år på nacken nu?) i den lokala ICA-affären. Om det är någonting detta hus saknar så är det litteratur. Annars finns det mesta man kan önska sig här, en strand, ett naturreservat, ett gammalt sanatorium (bilden ovan), ja, inte i huset då utan i byn. Att låna detta hus innebär att man måste hålla sig borta när städerskan ska komma (samt, förstås, städa inför dennas ankomst för att inte ”göra hennes städande för jobbigt” – herregud, denna ängslighet! – men att inte plocka undan och städa bort det värsta är otänkbart) samt att ta emot vinleveranser… När det blir för varmt lägger jag mig på gräset under rhododendronbusken, flankerad av en snarkande labrador och en vaktande spaniel. Det hela är mycket behagligt!

Nu avslutar jag med en dagens man. Hörs snart!

Bernini, lite demonisk❤

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande SommarlovDekadensmagasinet.

Meta

