I rytmen av din rytm, i takten av din gång slår min puls i hunger

11 oktober, 2012 § 4 kommentarer

 

Hej i Nobeltider, i år känner jag mig fullkomligt frånvänd världen i allmänhet och litteraturpriser i synnerhet. Det är så befriande. Jag har köpt ett jättestort mörkblått sjok till kappa att svepa in mig i. Jag och sjoket intresserar oss för årstidsskiftningar, djur som sätter vinterpäls samt det ständigt sjunkande antalet soltimmar. Inte för så mycket annat. Jo, en grej, jag har börjat köpa en massa saker. Har ni hört talas om att gravida kvinnor ”boar” (alltså vilket fult ord!), helt maniskt börjar inreda och fixa med praktiska saker? True story. Har under de senaste veckorna internetköpt/Traderat hem följande: ett par ljusstakar i empirestil, en mohairbasker, en ullsjal, en tennbricka, tre äggkoppar med motiv av engelska fåglar, ett grafiskt blad, två olika peelingmasker. Å andra sidan äter jag nästan jämt gröt till middag dessa dagar, så kanske klarar jag mig ändå undan ruinens brant.

§ 4 svar till I rytmen av din rytm, i takten av din gång slår min puls i hunger

  • Sofia skriver:

    Hehe. De som hamstrar utan att vara gravida då (som jag)? Måste bero på någon annan slags hormonobalans… Vilken jättesöt bild!

    • Johanna skriver:

      Åh, men man behöver inte vara gravid för det! Mina skåp och lådor var alldeles överfulla också sedan innan, av helt vanlig samlarmani. Nu är det bara takten och den febriga ivern som har antagit, eh, episka proportioner…🙂

  • kalebass skriver:

    Jag tror man ska böja sig för dom där ”impulserna”. Det är kroppen som signalerar att den behöver det där! Eller psyket som vill kompensera för något…

    • Johanna skriver:

      Ja, kanske! Tror att jag kompenserar för dessa ändlösa timmar av viloläge, som behövs men är så tråkiga (jag trodde att de skulle frigöra eoner av lästid, men tyvärr faller jag ofrånkomligt i sömn efter att ha läst kanske tio sidor).

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande I rytmen av din rytm, i takten av din gång slår min puls i hungerDekadensmagasinet.

Meta

