Post-

14 januari, 2013 § 2 kommentarer

Charlotte Casiraghi i Vogue Paris

Charlotte Casiraghi i snygg klänning. Eller ja, det är mest Charlotte Casiraghi som är snygg.

Hej, jag är nykär i min garderob, jag kan ha på mig normala byxor! Kjolar! Klänningar! Det är någonting berusande i att gå ned sjutton-arton kilo på två veckor (obs! Verkligen på ett icke-pro-ana-sätt, jag är bara lättad att så fort ha gått från svullen, sprickfärdig och nästan invalidiserad till förhållandevis rörlig och normal). Förutom att jag har den här lilla människan med boxarnäsa och pyttesmå fingrar och tår hos mig, är jag glad över att jag åter tycks ha förvärvat en hel del av min förlorade intellektuella förmåga samt livsglädje (jag tror att jag har sömn att tacka för en stor del av detta, jag vet att de flesta sover dåligt efter att bebisen fötts men jag har välsignats med ett nattsömnigt barn. Det var hundra gånger värre med all halsbränna och ischiasvärk och att inte kunna vända sig om i sängen). Jag läser! Tittar på bilder! Orkar träffa människor! Jag har en flaska champagne på kylning som vi snart, vilken dag som helst nu tror jag, ska öppna. Och så snart mitt misshandlade bäcken tillåter, ska jag gå uppför backen och hälsa på fölen från i somras som är stora nu.

§ 2 svar till Post-

  • benknäckarvals skriver:

    Du gick ner hela din graviditetsvikt på två veckor alltså? Mäktigt! Tycker inte att det är pro-ana att vara glad för att få sin kropp tillbaka. Roligt att du mår bra. Och vilken underbar blå färg på den där klänningen, det är något Mucha-aktigt över hur den flyter omkring.

    • Johanna skriver:

      Det har faktiskt bara runnit av helt oförtjänt… Fast formmässigt känner jag mig ungefär som en sönderkokt, sladdrig sparris, i princip utan muskelstyrka. Och ja! Det är verkligen en fantastisk klänning, och jag är fascinerad av de där Casiraghibarnen, vilka overkligt snygga människor.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Post-Dekadensmagasinet.

Meta

