5 april, 2013 § 2 kommentarer

princess anne 1969 by norman parkinson

Jag har den senaste månaden anammat denna stil (godsägarhustru). Drar runt i jacka i Barbourstil samt jodhpurs (äkta, dvs avsedda att användas i hästsammanhang. Dessutom patinerade av lite äkta lantlig lera) och känner mig kluven; pendlar mellan trivsamt mys och känslan ”vem är jag ens”.

princess-anne-and-prince-philip-at-badminton-horse-trials-april-1972_i-G-30-3014-P36BF00Z

Hay there!

§ 2 svar till

  • Sofia skriver:

    Åh, och jag som brukar trösta mig med tanken på att den där vem-är-jag-frågan skulle gå över när man väl fått barn! Fast vid närmare eftertanke är det ju en ganska nedslående tröst som dessutom förmodligen inte är särskilt hälsosam. Låter härligt med godsägarlivet dock!

    • Johanna skriver:

      Alltså nej, att få barn har väckt alla möjliga existentiella tvivel, hos mig i alla fall… Men jag är samtidigt övertygad om att det mesta blir till det bättre, när allt lugnat sig lite (och livet här, det yttre alltså, jag önskar inget annat).

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Dekadensmagasinet.

Meta

