The untypical lista

29 december, 2013 § Lämna en kommentar

Andrew Wyeth, Witching Hour

Jag tänkte göra en lista, men alltså… allting, exakt allting, jag har gjort under detta år har handlat om barnet, det älskade, krävande barnet som kom på årets första dag och som slukar min tid med samma glupande aptit som han tar sig an allt annat i livet. Jag fyllde trettio år men lade knappt märke till det, slutade på mitt trygga halvtidsjobb och har nu ingen aning om vad jag ska göra härnäst, bryr mig inte nämnvärt om det heller, har jobbat på med texterna som märkligt nog fortfarande rinner ur fingrarna.

Jag fick julklappsböcker som jag hoppas hinna läsa… någon gång, den berömda Steglitsan som jag ännu inte öppnat och den inte så berömda Haren med bärnstensögon som verkar trivsam (men alltså, knappt ett tiotal sidor in i de Waalboken visar den gäckande steglitsan sig också där, flaxar ut och in i en guldskimrande kärve halm…!).

Om jag får önska mig något för 2014 så önskar jag mig helt fräckt monetära medel (ett välbetalt och roligt jobb går också bra!), jag är så trött på att jämt och ständigt hålla på att räkna och räkna och aldrig få någonting att gå ihop, någon gång.

Med de muntra orden – gott slut och gott nytt 2014!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande The untypical listaDekadensmagasinet.

Meta

