Detta om detta.

25 januari, 2014 § 2 kommentarer

Hej hej, jag har ändrat designen på bloggy! Stasimon skrev fint om förhoppningen om en nalkande bloggvår vilket var bra för bloggmoralen, jag gick in och läste lite historik här och började greja med designen (provade teman i en evighet innan jag tröttnade och valde det här, jag vet att titeln är orange men det går inte att ändra färger utan Premium) och nu skriver jag ett inlägg!

Jag läste några bra nyårslöften från bloggen Darjeeling tack, en av alla dessa bra bloggar som i avsaknad av uppdateringar sakta glidit ur det digitala medvetandet och dött😦 Idag rensade jag min länklista med tungt hjärta, tog bort en massa bloggar som inte postat något på ÅR (men är så värd läsning, spring och läs t. ex. Die KaschemmewtosiotlVikomten). I alla fall, såhär skrev Darjeeling, tack i ett av sina sista inlägg:

2012 ska jag: laga mer och godare mat. Resa. Skriva. Göra saker jag inte gjort förut och träffa människor jag inte träffat förut. Ordna ett fantastiskt litet hem åt mig själv. Fotografera mer. Vara mer glad än ledsen. (…) Vara glad nu istället för sen.

Men ja, så bra löften! Särskilt det där om att vara glad nu *fångar dagen* och maten. Jag hatar att laga mat och gör det ganska sällan, dessutom är matsnobbism det sista jag kan anklagas för (det har jag ärvt efter min pappa, kungen av kafeterior och vägkrogar) och jag förhåller mig extremt skeptisk till nya smaker, så det är svårt att experimentera och jag provar sällan nya recept. Pulled pork har jag provat och det var väl okej, men jag äter hellre en gulasch eller fläsklägg och smörigt rotmos. Således tänker jag mig tema vällagad husmanskost för 2014 – jag gav bort Tore Wretmans Svensk Husmanskost förra året och tänkte nu låna den och laga lite recept ur den.

Idag var vi på barnkalas och det enda jag kunde tänka på var Knausgårds tvåa (är det väl?).

§ 2 svar till Detta om detta.

  • kalebass skriver:

    Visst är det en fin design. Ren, utan en massa bjäfs.
    Jo, nog är det sorgligt med alla dessa bloggar som försvinner in i ”intet”, tyvärr ofta utan att andas ett knyst om det…
    Laga mat gillar jag, inte minst husmans, men jag mår nästan illa av alla matlagningsprogram i tv. Vad jag förstår så lagar folk mat mera sällan,och snabbmaten ökar. Har matprogrammen blivit en ersättning? Tråkigt.

    • Johanna skriver:

      Ja, jag kan verkligen både sörja och fundera mycket över bloggar och bloggare som försvunnit. Ibland återfinner man dem glädjande nog, återuppståndna på annan plats!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Detta om detta.Dekadensmagasinet.

Meta

